De nieuwste aflevering van The Peer Review staat in het teken van datagedreven communicatie. Kennen communicatieprofessionals de voordelen van het gebruik van data eigenlijk wel? Of brengt datagebruik juist risico’s met zich mee?
De meningen zijn verdeeld. De een vindt creativiteit nog altijd het belangrijkste in effectieve communicatie, de ander stelt dat het gebruik van data essentieel is voor de ontwikkeling van het communicatievak. Maar is datagedreven communicatie nodig om serieus genomen te worden? En maken communicatieprofessionals eigenlijk wel voldoende gebruik van data? Volgens de zes communicatieprofessionals uit deze aflevering hebben we wat te leren van de marketingcollega’s.
Te gast in deze aflevering zijn Evelyne Esveld, Hoofd Corporate Communicatie bij TU Delft, Paul Gremmen, directeur bij Contenture, Maarten Nijboer, directeur SRM, Diana Janssen, directeur DDMA, Bas Bisschops, Directeur Marketing & Communicatie bij ABN AMRO en Frank Goren, Head of Strategy bij idtv+.
The Peer Review is een maandelijkse productie van idtv+ en Logeion, de Nederlandse beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals. In elke aflevering laten gasten uit het communicatievak hun licht schijnen over een thema. De voorgaande afleveringen verschenen op de mediakanalen van idtv+ en Logeion. De productie loopt het gehele jaar, ter ere van het 75-jarig bestaan van Logeion.