Heel leuk nieuws! IDTV+ is genomineerd voor de Grand Prix Content Marketing Award in de categorie B2E met de Fundis-case Zorg voor Morgen!
Deze awards worden uitgereikt aan de beste contentstrategieën: het structureel inzetten van content om bepaalde communicatie-, marketing- of salesdoelstellingen te halen. Als Content Marketing-bureau hebben wij zowel content als experience ingezet om deze langlopende campagne tot een succes te maken. Wij bedanken Fundis voor hun vertrouwen en fijne samenwerking. Het is een eer om met een campagne als deze genomineerd te zijn voor deze prestigieuze prijs. 31 oktober horen we of we in de prijzen gevallen zijn. Alles over de campagne lees je hieronder.
Jarenlange bezuinigingen, structurele onderbezetting en continue tijdsdruk maken werken in de zorg er niet leuker of makkelijker op. Het verzuim en verloop is structureel hoog en steeds minder jongeren kiezen voor een carrière in de zorg. Met een mogelijk zorginfarct aan de horizon ontwikkelde IDTV+ voor Fundis, een netwerk van zorg- en welzijnsorganisaties, een structurele contentcampagne: Zorg voor Morgen. Een campagne die in 2022 een nieuwe impuls kreeg met de nadruk op waardering voor de zorgmedewerkers.
Voor de nieuwe fase in de Zorg voor Morgen campagne ontwikkelden we een 13-delige videoserie. In ‘De Groeten van…’ fietst Eric Corton door het werkgebied van Fundis op zoek naar zorgmedewerkers die een zorginnovatie inzetten in hun dagelijkse praktijk. Iedere aflevering zet Eric een nieuwe zorgmedewerker en een zorginnovatie in het zonnetje. Herkenbare problematieken, vernieuwing van binnenuit en liefde voor het vak staan centraal.
De videoserie was de opmaat naar een groter verhaal, namelijk de Zorg voor Morgen Award en het Zorg voor Morgen Festival. In de laatste aflevering van ‘De groeten van..’ nomineerde Eric Corton samen met Fundis directeur Jeroen van den Oever 3 van de geportretteerde zorgmedewerkers en hun innovatie voor de Zorg voor Morgen Award 2023. En tijdens het festival stemden de 1500 aanwezige zorgmedewerkers live voor de innovatie en de zorgmedewerker van wie zij vonden dat ze de Award verdiende.
Het Zorg voor Morgen Festival was overigens een onmisbaar onderdeel in de hernieuwde focus op waardering. Een tweedaags evenement waar zorgmedewerkers genoten van een programma vol workshops, een marktplein vol zorginnovaties, lekker eten, fun en unieke content, zoals een eenmalige aflevering van Undercover Boss, waarin een directielid van Fundis een dag de werkvloer op ging.
In samenwerking met onderzoeksbureau Mediatest wordt de Zorg voor Morgen-campagne al vanaf 2020 gemonitord. De stelling “Ik voel me gewaardeerd door de organisatie” werd door 80% van de meer dan 600 respondenten positief beantwoord. Dat was een stijging van 12% t.o.v. de meting van eind 2021. De respondenten gaven hun eigen organisatie een 8 als rapportcijfer (iets hoger dan in 2021), en 59% gaf aan dat ze van mening zijn dat de organisatie oog heeft voor de werkdruk (stijging van 7%). De NPS score steeg met 4 punten van +25 naar +29. Specifiek de videoserie ‘De groeten van…’ wordt door 80% van de respondenten positief tot heel positief beoordeeld. Op de vraag “Denk je dat je over 2 jaar nog bij je huidige organisatie werkt?” geeft 78% van de respondenten die minimaal 2 uitingen van de campagne hebben gezien een positief antwoord, tegen 68% bij de respondenten die niets van de campagne hadden meegekregen. Bij bezoekers van het festival is dit verschil nog iets groter, namelijk 84% vs 67%.