Donderdag 6 februari presenteerde idtv op het Branded Content Event in Amsterdam een nieuwe naam, waarmee het bedrijf laat zien meer te zijn dan alleen televisie. Met de nieuwe naam positioneert idtv+ zich als hét merk dat content en experiences bedenkt en produceert voor organisaties.
Idtv staat al ruim veertig jaar bekend als televisieproducent, maar het bedrijf is meer dan dat. CEO Taco Rijssemus: ‘Met idtv+ lanceren we een sterke naam, waarin we laten zien dat we meer dan televisie doen. Idtv+ maakt experiences en content voor merken en organisaties. Een voorbeeld is de Aardig Onderweg Award voor de RET: een prijs voor een initiatief dat de leefbaarheid van de stad Rotterdam vergroot. Naast de experience zorgden we voor relevante content, zodat de prijs in de belangstelling stond.’
In de visie van idtv+ staat samenwerking centraal: zowel met de klant en verschillende bedrijfsafdelingen als specialisten en mediabureaus. Ook onderscheidt idtv+ zich door het effect van alle campagnes op merkniveau extern te laten valideren. Frank Goren, head of strategy, benadrukte dat tijdens de presentatie op het Brandend Content Event: ‘Wij keuren nooit ons eigen vlees. Wij vinden het belangrijk om dat te laten doen door een onafhankelijke derde partij.’
De naamslancering viel op het Branded Content Event samen met de winst van de live pitch, waarbij idtv+ het winnende concept ‘Buurzaam’ voor opdrachtgever Essent aandroeg.