List, manipulatie en psychologische spelletjes: het blijkt een succesformule. Al na twee afleveringen bestelt RTL een tweede seizoen van het nieuwe programma De Verraders, dat wordt gepresenteerd door Tijl Beckand.
De eerste twee afleveringen trokken, inclusief uitgesteld kijken, elk meer dan twee miljoen kijkers en hadden een marktaandeel van ruim 40% in de core doelgroep (boodschappers tussen de 25 en 54 jaar) van RTL. Reden genoeg voor een tweede seizoen van dit spannende format, waarin achttien bekende Nederlanders in een sfeervol kasteel samenkomen en samen om pot met zilver strijden – terwijl ze erachter proberen te komen wie de verraders zijn.
Droomcijfers
Peter van der Vorst, Directeur Content RTL Nederland: “Dit zijn natuurlijk droomcijfers voor een nieuw programma en daarom bestellen we nu al een nieuw seizoen van dit bloedstollende psychologisch avontuur. Mooi is ook om te zien hoe groot de belangstelling vanuit het buitenland is. Van België tot aan de Verenigde Staten, zenders tonen serieuze interesse. Daar zijn we trots op.”
De Verraders is ontwikkeld door idtv en POSVIDEO in samenwerking met de RTL Creative Unit.
Beeld: William Rutten