Idtv+ heeft de live pitch voor Essent gewonnen op het Brandend Content Event 2020, dat plaatsvond op 6 februari in de Amsterdome. Met het idee voor community ‘Buurzaam’ versloeg idtv+ medepitchers DPG, Sanoma en Talpa.
Tijdens de jaarlijkse live pitch krijgen vier partijen tien minuten de tijd om een branded content concept te presenteren. Dit jaar ontwikkelden de deelnemers een creatief idee voor energieleverancier Essent, die zich inzet voor huiseigenaren met vragen over duurzame energie.
Idtv+ won de pitch met ‘Buurzaam’, een community waarop huiseigenaren bij elkaar terechtkunnen met hun vragen over energiebesparende maatregelen in huis. Het concept sluit aan bij het doel van Essent om energiezaken makkelijk en begrijpelijk te maken en stelt het idee centraal dat je als consument de mening van je buren meer vertrouwt dan die van een bedrijf. De jury noemde het idee vernieuwend en getuigen van een zeer sterk inzicht.
De presentatie was in handen van Frank Goren, head of strategy, en Lotte van Schijndel, creative director. Goren: ‘We staan al ruim veertig jaar bekend als verhalenvertellers en daar koppelen we nu marketingstrategische inzichten aan. Die combinatie blijkt winnend te zijn. Daar zijn we ontzettend trots op.’ De overwinning valt samen met de naamslancering van idtv+, waarmee het bedrijf zich positioneert als maker van content en experiences voor merken en organisaties.
De live pitch was onderdeel van de veertiende editie van het Brandend Content Event.